خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام

خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام کاملا فعال و شبکه های اجتماعی

خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام کاملا فعال و شبکه های اجتماعی

سایت فوق العاده پربازدید برای فروش اینستاگرام و کامنت و لایک کاملا فعال و واقعی ایرانی

حقایق تغذیه تونیک آب

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۴۲ ب.ظ

حقایق تغذیه تونیک آب
کالری، کربوهیدرات و فواید سلامتی آب مقوی
توسط Malia Frey به روز شده در 09 مارس 2020
 بررسی پزشکی توسط جاناتان والدز، RDN، CDE، CPT
چاپ
حقایق تغذیه آب مقوی و فواید سلامتی
خیلی ول / الکساندرا شیتسمن
فهرست مطالب
ارزش غذایی
فواید سلامتی
سوالات متداول
دستور العمل و آماده سازی
آلرژی
آیا آب تونیک سالم است؟ به نظر می رسد که باید باشد زیرا در نام آن "آب" وجود دارد. اما آب مقوی چیزی فراتر از آب است.


آب تونیک طعم تلخی دارد که از کینین می آید. کینین یک ماده طبیعی است که در پوست درخت سینچونای پرو در ارتفاعات کوه های آند یافت می شود. اکثر برندهای آب تونیک حاوی کینین هستند، اما مقدار آن ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد. اکثر برندها همچنین حاوی طعم‌های طبیعی یا مصنوعی از میوه‌ها یا گیاهان هستند تا تلخی آن را کاهش دهند.

حقایق تغذیه تونیک آب
اطلاعات تغذیه زیر توسط USDA برای یک وعده 12 اونس (366 گرم) آب مقوی ارائه شده است.

کالری: 114
چربی: 0 گرم
سدیم: 40 میلی گرم
کربوهیدرات: 30 گرم
فیبر: 0 گرم
شکر: 30 گرم
پروتئین: 0 گرم
کالری آب مقوی


کالری آب تونیک به طرز شگفت آوری بالاست. این میکسر محبوب دارای 114 کالری در هر بطری است. بنابراین چه چیزی در آب مقوی وجود دارد که آن را نسبت به آب گازدار یا آب معدنی سالم تر می کند؟ دلیل اینکه آب تونیک کالری نسبتاً بالایی دارد (در مقایسه با آب گازدار بدون کالری یا نوشابه کلمبی) این است که به نوعی حاوی یک شیرین کننده است.


برخی از مارک ها حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند، در حالی که مارک های دیگر شامل شکر نیشکر یا فقط شکر در مواد تشکیل دهنده هستند. هنگامی که یک ماده الکلی مانند جین را برای تهیه کوکتل جین و تونیک اضافه می کنید، کالری شماری می تواند به 200 کالری یا بیشتر در هر وعده افزایش یابد.

بسته به تنوعی که می‌خرید و مقداری که می‌نوشید، آب مقوی نیز می‌تواند منبع سدیم باشد.

برای مثال آب تونیک برند سیگرام، 45 میلی گرم سدیم در هر وعده فراهم می کند. آب تونیک برند Schweppes 55 میلی گرم سدیم در هر وعده فراهم می کند.


پس آیا آب مقوی رژیمی بهتر است؟ همه برندها نسخه رژیمی میکسر محبوب خود را نمی سازند. اما اگر بتوانید انواع رژیم غذایی را پیدا کنید و از آن استفاده کنید، کالری را حذف خواهید کرد. نوشیدنی های رژیمی حاوی قند نیستند. اما ممکن است سدیم بیشتری مصرف کنید. برای مثال آب مقوی رژیم غذایی Schweppes حاوی 105 میلی گرم سدیم است که تقریباً دو برابر نسخه معمولی آن است.


کربوهیدرات موجود در آب تونیک

کالری موجود در آب مقوی از قندها به دست می آید. در هر وعده 33 گرم کربوهیدرات و 32 گرم شکر وجود دارد. بار گلیسمی تخمینی آب تونیک حدود چهار تخمین زده می شود.

چربی های موجود در آب مقوی

در آب تونیک چربی وجود ندارد.

پروتئین موجود در آب تونیک

آب تونیک پروتئین تولید نمی کند

ریز مغذی ها در آب تونیک

با مصرف آب مقوی هیچ ویتامین یا مواد معدنی قابل توجهی دریافت نمی کنید، با این حال، مقدار کمی سدیم، روی و مس وجود دارد.

فواید سلامتی
کینین، یک عنصر کلیدی در آب مقوی، می تواند برای درمان مالاریا استفاده شود. این ماده در دوزهای خاص برای درمان بیماری مورد تایید FDA است. اما مقدار کینین در آب مقوی کمتر از مقداری است که معمولاً برای اهداف دارویی تجویز می شود.

برخی از مصرف کنندگان نیز سعی کرده اند از کینین برای گرفتگی عضلات پا استفاده کنند. اما FDA هشدار داده است که این استفاده بدون برچسب توصیه نمی شود و ممکن است باعث آسیب شود

و در نهایت، برخی از مصرف کنندگان ممکن است از آب مقوی برای کاهش استرس استفاده کنند. آب تونیک اغلب با جین ترکیب می شود تا کوکتل جین و تونیک محبوب تولید شود. در حالی که نوشیدن الکل در حد اعتدال ممکن است بی خطر باشد، نوشیدن بیش از حد یا زیاد می تواند باعث آسیب شود.

سوالات متداول
محبوب ترین جایگزین های آب تونیک کدامند؟

اگر از آب مقوی ساده یا میکسر لذت می برید، ممکن است بخواهید یکی از این جایگزین های آب را برای کاهش کالری، سدیم و شکر اضافه شده امتحان کنید.

سلتزر. سلتزر آب ساده ای است که گازدار شده است. شباهت زیادی به نوشابه کلاب دارد. بدون کالری و بدون شیرین کننده اضافه شده است. لیمو یا میوه های دیگر را برای طعم اضافه کنید.
آب ساده. آب ساده هیچ حبابی ایجاد نمی کند، اما بسیاری از مردم به جای مخلوط کن های پر کالری، مشروب مورد علاقه خود را با آب پر می کنند.
آب معدنی. طعم آب معدنی بسیار شبیه سلتزر است اما کربناته شدن آن معمولا طبیعی است.
آب طعم دار. آب طعم دار برخی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها را از سبزیجات و میوه هایی که استفاده می کنید فراهم می کند. این یک جایگزین عالی است، اگر گزینه های دیگر برای شما کار نمی کنند.
بهترین راه برای نگهداری آب تونیک پس از باز شدن آن چیست؟

چه از آب مقوی و چه از آب گازدار استفاده کنید، بهتر است آب بطری خود را محکم بسته و خنک نگه دارید تا کربناته شدن آن حفظ شود و همیشه برای نوشیدنی سرد شما آماده باشد.

 آیا آب های گازدار گزینه ای سالم برای هیدراتاسیون هستند؟
دستور العمل ها و نکات آماده سازی
اکثر مردم هنگام تهیه نوشیدنی‌های مخصوص بزرگسالان از آب تونیک استفاده می‌کنند که مهمترین آنها جین و تونیک، ترکیبی از جین، تونیک، یخ و آهک است.

شما همچنین می توانید آب مقوی خود را درست کنید. دستور العمل های آنلاین بی شماری وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید اگر نوشیدنی های سبک صنایع دستی را ترجیح می دهید. سعی کنید با گیاهان و طعم های مختلف آزمایش کنید.

  • یاسر گودرزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی