خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام

خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام کاملا فعال و شبکه های اجتماعی

خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام کاملا فعال و شبکه های اجتماعی

سایت فوق العاده پربازدید برای فروش اینستاگرام و کامنت و لایک کاملا فعال و واقعی ایرانی

مو در ساختار ساده است

جمعه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۰۶:۴۰ ب.ظ

مو در ساختار ساده است، اما عملکردهای مهمی در عملکرد اجتماعی دارد. مو از پروتئین سختی به نام کراتین ساخته شده است. یک فولیکول مو هر مو را به پوست متصل می کند. پیاز مو پایه فولیکول مو را تشکیل می دهد. در پیاز مو، سلول های زنده تقسیم می شوند و رشد می کنند تا ساقه مو را بسازند. رگ‌های خونی سلول‌های پیاز مو را تغذیه می‌کنند و هورمون‌هایی را می‌رسانند که رشد و ساختار مو را در زمان‌های مختلف زندگی تغییر می‌دهند.

رشد مو در چرخه های متشکل از سه مرحله رخ می دهد:

آناژن (مرحله رشد): بیشتر موها در هر زمان در حال رشد هستند. هر مو چندین سال در این مرحله سپری می کند.
کاتاژن (مرحله انتقالی): طی چند هفته رشد مو کند می شود و فولیکول مو کوچک می شود.
تلوژن (مرحله استراحت): با گذشت چند ماه، رشد مو متوقف می شود و موهای قدیمی از فولیکول مو جدا می شوند. یک موی جدید فاز رشد را آغاز می کند و موهای قدیمی را بیرون می راند.
مو در افراد مختلف با سرعت های متفاوتی رشد می کند. میانگین نرخ حدود یک و نیم اینچ در ماه است. رنگ مو توسط سلول های رنگدانه تولید ملانین در فولیکول مو ایجاد می شود. با افزایش سن، سلول های رنگدانه می میرند و موها خاکستری می شوند.

شرایط مو
آلوپسی آره آتا: تکه های گرد ریزش موی کل، معمولا از پوست سر. علت آلوپسی ناشناخته است. مو معمولا دوباره رشد می کند.
طاسی الگوی مردانه: شایع ترین نوع ریزش مو در مردان. طاسی با الگوی مردانه معمولاً شامل کاهش خط مو، ریزش مو در تاج یا هر دو است.
طاسی الگوی زنانه: در زنان، ریزش مو معمولاً شامل نازک شدن یکنواخت در سرتاسر سر، با خط موی حفظ شده است. ممکن است تاج تحت تأثیر قرار گیرد، اما ریزش مو به ندرت مانند مردان منجر به طاسی می شود. تصویری از طاسی الگوی زنانه را ببینید.
شوره سر (درماتیت سبورئیک): التهاب خفیف مداوم پوست سر، منجر به پوسته پوسته شدن پوست می شود که ممکن است خارش داشته باشد و پوسته پوسته شود. درماتیت سبورئیک ممکن است گوش و صورت را نیز درگیر کند.
کچلی کچلی (کرم حلقه ای): عفونت قارچی پوست سر، ایجاد تکه های گرد ریزش مو می کند. اگرچه لکه ها می توانند به شکل حلقه ظاهر شوند، اما هیچ کرمی در کچلی سر وجود ندارد.
تریکوتیلومانیا: یک اختلال روانی که شامل میل مقاومت ناپذیر برای کندن موهای خود می شود. کشیدن مو منجر به تکه هایی از ریزش مو می شود. علت آن ناشناخته است
شپش سر: حشرات کوچکی که روی پوست سر زندگی می کنند و از خون تغذیه می کنند. کودکان پیش دبستانی و دبستانی و بزرگسالانی که با کودکان زندگی می کنند بیشتر مستعد ابتلا به شپش هستند که تنها از طریق تماس نزدیک منتشر می شود.
تلوژن افلوویوم: یک یا دو ماه پس از یک شوک شخصی (مانند جراحی، زایمان، استرس شدید)، موها به طور ناگهانی به صورت تکه های بزرگ می ریزند. به طور معمول، موهای جدید بلافاصله شروع به رشد می کنند.
آلوپسی پس از زایمان - ریزش مو پس از زایمان - نوعی تلوژن افلوویوم است و معمولاً بدون درمان برطرف می شود.
فولیکولیت: التهاب فولیکول های مو، معمولاً به دلیل عفونت. استافیلوکوکوس اورئوس یک باکتری است که اغلب باعث فولیکولیت می شود. آکنه نوعی فولیکولیت است که در اثر التهاب ایجاد می شود. این التهاب گاهی اوقات می تواند توسط باکتری Propionibacterium acnes بدتر شود.
پیدرا (Trichomycosis nodularis): عفونت قارچی ساقه مو. گره های سخت ساخته شده از قارچ به الیاف مو می چسبند و گاهی باعث ریزش مو می شوند.
هیرسوتیسم: وضعیتی که در آن زنان دارای موهایی با الگوی مردانه (مانند موهای صورت) می شوند. معمولاً تستوسترون بیش از حد به دلیل یک وضعیت پزشکی مسئول است.
آزمایشات مو
آزمایش DNA مو: فولیکول های مو حاوی DNA هستند. مو را می توان برای اثبات پدری یا به عنوان مدرکی در تحقیقات جرم مورد آزمایش قرار داد.
آزمایش داروی مو: بسیاری از داروهای خیابانی (یا محصولات تجزیه آنها در بدن) جذب مو می شوند. نمونه ای از مو را می توان برای استفاده اخیر از دارو آزمایش کرد.
تجزیه و تحلیل مو: آزمایش مو برای قرار گرفتن در معرض سمی، مانند مسمومیت با سرب یا جیوه. این تست‌ها به دلیل ناهماهنگی و مشکل در تفسیر نتایجشان محدود شده‌اند.
درمان های مو
ماینوکسیدیل (روگین): دارویی است که روی پوست سر اعمال می شود که در صورت استفاده روزانه می تواند از ریزش مو در اکثر افراد جلوگیری کند.
فیناستراید (پروپسیا): دارویی برای مردان که به صورت قرص مصرف می شود و به طور روزانه مقداری از موها را رشد می دهد و از ریزش مو در اکثر مردانی که از آن استفاده می کنند جلوگیری می کند.
کاشت مو: جراحی برای برداشتن پوست و مو از پشت سر و پیوند گروهی از فولیکول های مو به مناطقی از موهای نازک.
الکترولیز مو: یک سوزن بسیار ظریف به فولیکول مو وارد می شود و جریان الکتریکی وارد می شود. الکتریسیته فولیکول را از بین می برد و از رشد مو جلوگیری می کند.
لیزر موهای زائد: لیزر سلول‌های فولیکول مو را هدف قرار می‌دهد و انرژی بالای لیزر سلول‌های آنجا را از بین می‌برد و از رشد مو جلوگیری می‌کند.

  • یاسر گودرزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی