خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام

خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام کاملا فعال و شبکه های اجتماعی

خرید فالوور ارزان و واقعی اینستاگرام کاملا فعال و شبکه های اجتماعی

سایت فوق العاده پربازدید برای فروش اینستاگرام و کامنت و لایک کاملا فعال و واقعی ایرانی

نخود بدون پوست.

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۶:۱۶ ب.ظ

سبزی
غذا
   
توسط ویراستاران دایره المعارف بریتانیکا • ویرایش تاریخ
سبزی
سبزی
همه رسانه ها را ببینید
موضوعات مرتبط: پیاز خردل کینوا لوبیا ذرت
سوالات برتر
سبزی چیست؟
ارزش غذایی سبزیجات چقدر است؟
چه قسمت هایی از گیاهان به عنوان سبزیجات مصرف می شود؟
انواع اصلی سبزیجات کدامند؟
نباتی، به معنای وسیع، هر نوع حیات گیاهی یا محصول گیاهی، یعنی «مواد گیاهی»؛ در استفاده باریک، اصطلاح سبزی معمولاً به بخش های خوراکی تازه برخی از گیاهان علفی مانند ریشه، ساقه، برگ، گل، میوه یا دانه اشاره دارد. این قسمت‌های گیاهی یا تازه مصرف می‌شوند یا به روش‌های مختلفی تهیه می‌شوند، معمولاً به‌عنوان یک غذای خوش طعم و نه شیرین.

خیار (Cucumis sativus).
خیار (Cucumis sativus).
والتر چاندوها
کلم بروکلی
کلم بروکلی
گلهای کلم بروکلی (Brassica oleracea، variete italica).
© Nitr/Fotolia
درمان مختصری از سبزیجات و سبزیجات در ادامه می آید. برای درمان عمیق کشت سبزیجات، به کشاورزی سبزیجات مراجعه کنید. برای درمان ترکیب مواد مغذی و پردازش سبزیجات، به پردازش سبزیجات مراجعه کنید.

تقریباً تمام سبزیجات مهم تر در میان تمدن های باستانی جهان قدیم یا جدید کشت می شدند و از دیرباز به دلیل اهمیت تغذیه ای خود مورد توجه بوده اند. بیشتر سبزیجات تازه کالری کمی دارند و بیش از 70 درصد آب دارند و تنها حدود 3.5 درصد پروتئین و کمتر از 1 درصد چربی دارند. سبزیجات منابع خوبی از مواد معدنی به ویژه کلسیم و آهن و ویتامین ها به ویژه A و C هستند. تقریباً همه سبزیجات سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان هستند.

سیب زمینیها
سیب زمینیها
انواع سیب زمینی (Solanum tuberosum).
فرانسیس فروت-iStock/Thinkstock
سبزیجات معمولاً بر اساس قسمتی از گیاه که برای غذا استفاده می شود طبقه بندی می شوند. سبزیجات ریشه ای شامل چغندر، هویج، تربچه، سیب زمینی شیرین و شلغم هستند. سبزیجات ساقه ای شامل مارچوبه و سرمه است. از جمله غده های خوراکی یا ساقه های زیرزمینی، سیب زمینی است. سبزیجات برگ و ساقه برگ شامل کلم بروکسل، کلم، کرفس، کاهو، ریواس و اسفناج است. از سبزیجات پیاز می توان به سیر، تره و پیاز اشاره کرد. سبزیجات سر یا گل شامل کنگر فرنگی، کلم بروکلی و گل کلم هستند. میوه هایی که معمولاً به دلیل استفاده از آنها سبزیجات در نظر گرفته می شوند عبارتند از خیار، بادمجان، بامیه، ذرت شیرین، کدو، فلفل و گوجه فرنگی. سبزیجات دانه دار معمولاً حبوباتی مانند نخود و لوبیا هستند.

نخود بدون پوست.
نخود بدون پوست.
ویلیام وایتهرست/کوربیس
کنگر فرنگی
کنگر فرنگی
فروش سر کنگر خوراکی (Cynara cardunculus، variete scolymus).
© Vladyslav Danilin/Fotolia
کشاورزی مدرن از تولید در مقیاس کوچک برای فروش محلی تا عملیات تجاری گسترده با استفاده از آخرین پیشرفت‌ها در اتوماسیون و فناوری را شامل می‌شود. علاوه بر این، سبزیجات را می توان به صورت متعارف یا با استفاده از روش های کشاورزی ارگانیک کشت کرد. بیشتر سبزیجات از طریق بذر در مزارعی که قرار است رشد کنند، کاشته می شوند، اما گاهی اوقات آنها را در نهالستان یا گلخانه جوانه می زنند و به عنوان نهال به مزرعه پیوند می زنند. در طول فصل رشد معمولاً از علف‌کش‌های مصنوعی یا آلی، آفت‌کش‌ها و قارچ‌کش‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های علف‌های هرز، حشرات و بیماری‌ها استفاده می‌شود. بسته به نوع محصول، عملیات برداشت معمولاً در کشورهای توسعه‌یافته مکانیزه می‌شود، اما برداشت با دست هنوز در برخی مناطق استفاده می‌شود یا همراه با عملیات ماشینی استفاده می‌شود. یکی دیگر از نگرانی های کشاورز سبزیجات نگهداری پس از برداشت است که ممکن است نیاز به یخچال داشته باشد

  • یاسر گودرزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی